Wikia

Dit artikel gaat over de mechanic. Zie voor andere gebruiken Ascension (doorverwijspagina)

Ascension is een game functie die werkt als een soft reset. Je verliest je Hero's, Upgrades en Gold en gaat weer terug naar Zone 1, maar in ruil daarvoor krijg je waardevolle Hero Souls, die op verschillende manieren je voortgang in de nieuwe wereld kunnen versnellen. Op deze manier zorgt iedere Ascension ervoor dat je weer een paar levels verder kunt komen voordat je je spel weer moest resetten.

Een Ascension kan worden uitgevoerd door de gelijknamige Upgrade van Amenhotep te kopen, vrijgespeeld op level 150. Eenmaal vrijgespeeld komt er een speciale knop aan de rechterkant van het scherm waarmee je de rest van je wereld (totdat je ascendt) makkelijk bij de Upgrade kan, voor het geval je Amenhotep wel level 150 is maar je nog niet meteen wilt ascenden.

Bonussen vs. Verliezen Edit

Een Ascension heeft een heleboel gevolgen voor je spel, sommige positief, sommige negatief. Het is daarom belangrijk om in je achterhoofd te houden wat er allemaal gebeurt tijdens een Ascension:

Je houdt:Je ontvangt:Je verliest:

  • Gold
  • Herolevels
  • Zonevoortgang
  • Relics in je Junk Pile (omgezet in Forge Cores)

Achievements Edit

Om de verliezen na een Ascension ietwat te verlichten, kent het spel een aantal Achievements die worden toegekend nadat je een specifiek aantal keer geascend hebt. Deze Achievements geven allemaal een bonus op je Click Damage, zodat het niet zolang duurt om door de eerste paar monsters heen te komen tot je een goeie Hero kan kopen. De Achievements zijn hieronder weergegeven:

Achievementnaam Icoon Beschrijving
Restarter
Eiland
Ascend 1 keer.

Beloning: +10 Basis-Click-Damage.

Neverending
Eiland(zwaard)
Ascend 3 keer.

Beloning: +50 Basis-Click-Damage.

Again and Again
Eiland(kroon)
Ascend 5 keer.

Beloning: +250 Basis-Click-Damage.

Is this real life?
Eiland(zwaard)(kroon)
Ascend 10 keer.

Beloning: +1000 Basis-Click-Damage.

Master of Reincarnation
Eiland(zwaard)(kroon)
Ascend 25 keer.

Beloning: +2500 Basis-Click-Damage.

Renew
Eiland(zwaard)(kroon)
Ascend 50 keer.

Beloning: +5000 Basis-Click-Damage.

Out with the old and in with the new...again.
Eiland(zwaard)(kroon)
Ascend 100 keer.

Beloning: +10000 Basis-Click-Damage.

Goodbye Cruel World
Eiland(zwaard)(kroon)
Ascend 250 keer.

Beloning: +25000 Basis-Click-Damage.

Nadat je alle Achievements hebt gehaald, heb je 43,810 extra Click Damage.

Feitjes Edit

  • Het verhaal rond ascenden houdt in dat je met Upgrades Abaddon te sterk hebt gemaakt en Amenhotep dat ongedaan wil maken door de huidige wereld te vernietigen en een nieuwe wereld te creëren.
  • De Ascension-knop aan de rechterkant van het scherm werd geïntroduceerd met update 0.23.
  • In versie 0.23 was er een bug waarmee je de tekst van de waarschuwing die kwam als je wilde ascenden kon veranderen, hoewel de tekst weer hersteld werd als je opnieuw op de knop klikte.
  • Update 1.0e8 introduceerde de optie om meteen je Relics te bergen als je ascendde. Voor deze update kreeg een speler altijd een waarschuwing dat ze niet konden ascenden totdat ze hun Relics hadden geborgen.

Around Wikia's network

Random Wiki